Nejdelší železnice světa a zajímavosti o ní

Nejdelší železnice světa a zajímavosti o ní
Pro milovníky železničních tratí si dnes představíme tu nejdelší na světě. Nejdelší železnice světa, se rozkládá v Rusku a patří k velkým skvostům.
Mnoho lidí, žijící v České republice má názor na České dráhy, asi jako na Českou poštu. Jedná se o skomírající podniky, které jsou věčně dotovány státem a platí je hlavně svobodní občané žijící v České republice. Ovšem dráhy v jiných zemích jsou ba naopak dominantou daného státu a mohou se chlubit jak moderními železnicemi, tak kompletním železničním systémem.
Nejdelší železnice světa – Transsibiřská magistrála
Jak už sám název napovídá, jedná se o železnici, která leží na území Ruska. Tato trať začíná v Moskvě a její poslední zastávkou je Vladivostok. Práce na této železnici sahají až k vládě cara Alexandra III., který chtěl, aby se na trati nepodíleli zahraniční společnosti a aby celá trať patřila pouze a jenom Rusku. To se nakonec splnilo a celá stavba tak probíhala čistě pod zástěrkou Ruska.
Zajímavosti o stavbě a jejich parametrech
Samotná železnice má délku neuvěřitelných 9288 km a z jedné strany na druhou jste se již před 100 lety dostali za pouhých 16 dní. Ano čtete dobře, tato nejdelší železnice světa oslavila již 100 let provozu a další dlouhé roky má před sebou. Zajímavostí je, že trať mohla být postavena mnohem dříve, problém však ale nastal u řeky Amur. Přes tuto řeku musel být postaven most, který je dlouhý 26 kilometrů a tvoří tak nejdelší most na této železnici. Podle zmínek se na trati podílelo 60 tisíc dělníků, vojáků, ale i trestanců, a to mnohdy ve velice těžkých podmínkách.
Nejdelší železnice světa, se budova zároveň z obou stran. Tudíž, se začalo, jak na východě, tak na západě a tratě na sebe navazovali a tvořily, tak Transsibiřskou magistrálu. Celková doba stavby trvala 25 let a je pýchou celého Ruska. Na technologii, kterou dříve měli, se jedná skoro o zázrak stavebnictví. Navíc při stavbě nebyly dobré klimatické podmínky a dělníci se tak museli poprat s různými teplotami, které dosahovaly od -62°C do +40°C. Rusko je navíc velice drsnou krajinou a mění se zde počasí velice často.

V dnešní době je trať již dvojkolejná (v celé délce) a vlaky na ní dosahují rychlosti až 140 km/h. Po celé délce této nejdelší železnice světa jsou vybudovány mosty přes 5000 řek a říček a délka dohromady tvoří přes 600 Km. Náklady na stavbu přesáhly 1 miliardu rublů, a to je pouhý odhad toho, co se ví.
Na celkové trase této železniční magistrály je dnes 87 měst, a to s počtem obyvatel od 300 tisíc po 15 milionů. Z těchto 87 je 14 měst hlavními městy Ruské federace. Při stavbě docházelo k rychlému budování měst, některé se dochovali dodnes, jiné zanikaly společně s pokračováním železnice.
Plán ohledně stavby, byl však mnohem hlubší, než si většina lidí myslí. Na celé trase této nejdelší železnice světa, se nachází velký exportní a importní potenciál. V místech, kde se magistrála nachází, se „shodou náhod“ nachází i 65 % ruského uhlí, velké množství přírodních zdrojů a také 80 % průmyslové výroby. Nehledě na velké množství nafty, dřeva, plynu a barevných kovů. Celý plán trati byl tak velice dobře propracovaný již v dřívějších letech.
Cesta Transsibiřskou magistrálou
Jak už bylo zmíněno, tak samotná trasa začíná v Moskvě a končí ve Vladivostoku, a to přímo u pobřeží Tichého oceánu v přístavu Petra Velikého. Na této cestě vlak projede 5 krajů a 12 oblastí. S toho urazí 1777 km na evropském kontinentu a 7512 km na asijském kontinentu.
Nádraží, tunely, nadmořská výška
Nejdelší železnice světa, skrývá řadu zajímavých faktů:
- Největší nádraží – bylo postaveno již roku 1940 v Novosibirsku a jednalo se o největší nádraží na území bývalého Sovětského svazu.
- Nejchladnější místo – se nachází mezi městy Mogoča a Skovorodino, které spadají do Amurské oblasti. V této oblasti padá teplota až k–62°C.
- Nejdelší tunel – se nachází společně s Amurským mostem pod řekou Amur. Ten vznikl v době druhé světové války, a to jako strategické místo. (V dnešní době se již využívá nový most přednostně)
- Nejvyšší nadmořská výška – nejvyšší bod, kterým vlak projíždí, je bezpochyby na Jabloňovém hřbetu v zabajkalském kraji. Zde se vlak dostane do výšky až 1040 m.n.m.

Nejdelší železnice světa a její města nad 1 milion obyvatel
Mezi města, která přesahují 1 milion obyvatel, se řadí města Moskva, Novosibirsk, Jekatěrinburg, Nižnij Novgorod, Omsk a Vladivostok.
Transsibiřská magistrála v současné době
V dnešní době spadá celá železnice pod státem řízenou akciovou společnost. Tato společnost má v dnešní době přes 1 milion zaměstnanců a funguje od roku 2003. Celkově provozuje železnice v délce 82,5 tisíc kilometrů. Společnost nyní vlastní 20,1 tisíc lokomotiv, 37,1 tisíc nákladních vagónů a 39,7 tisíc vagónů pro cestující.
Transsibiřská magistrála má svoje zastoupení i v dnešní době a neustále se rozvijí. Až polovina nákladního zboží se převeze právě přes železnice magistrály. To se týká i dovozu z jiných zemí. Nákladní přeprava neustále převládá nad cestující a stále se zvyšuje. Cestu z Vladivostoku do Moskvy lze v dnešní době urazit za necelý týden a to do 10 tisíc korun expresním vlakem Rossija. Tento vlak jezdí z obou směrů.
Pokud tedy hledáte něco nového, místo ležení na pláži, tak se zkuste podívat na dovolenou v této oblasti. Zaručeně se Vám bude nejdelší železnice světa líbit a nebudete dovolené litovat. Navíc zjistíte, že železnice jsou nádherná věc, když nejezdíte vlakem v České republice.
- Finanční poradenství je klíček k chytrému hospodařeníFinanční poradenství hraje stále důležitější roli v životech jednotlivců i firem. V době rostoucích nákladů, složitých finančních produktů a proměnlivého trhu může zkušený finanční poradce pomoci
- Asistovaná reprodukce: Moderní řešení problémů s početímAsistovaná reprodukce představuje soubor lékařských metod, které pomáhají párům s potížemi s otěhotněním.
- Hodinový manžel v Praze – profesionální pomoc pro váš domovKaždý občas potřebuje doma něco opravit, smontovat nebo připevnit na zeď. Může to být montáž skříně, instalace lustru, přidělání televize na zeď nebo třeba oprava drobných závad. Ne vždy máme čas nebo správné nástroje na to, abychom vše zvládli sami. A právě proto existuje služba hodinový manžel, která vám usnadní život.
One thought on “Nejdelší železnice světa a zajímavosti o ní”